دوشنبه 17 مرداد 1401
خدمات اصلی مالیاتی سایر خدمات مالیاتی

نحوه تکمیل اطلاعات ثبت نام


⏺ مربوط به ثبت نام الکترونيکي در نظام مالياتي
⏺ مربوط به راهنمای استفاده از سامانه پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک


نحوه تکمیل اطلاعات ثبت نام

سامانه ثبت نام دارای فرم های متعددی است. لازم به یادآوری است که محیط نرم افزار بر اساس نوع مودی که وارد سیستم می شود (حقیقی، حقوقی) کمی متفاوت خواهد بود. تصویر زیر نمای صفحه نخست این سامانه را نشان می دهد:


همانطور که در تصویر ملاحظه می نمایید پیغام های قرمز رنگ همانند پیش ثبت نام نشان دهنده مواردی است که تکمیل آنها اجباری می باشد. چنانچه روی هر مورد کلیک شود سامانه شما را به سمت فرم مربوطه، هدایت خواهد کرد. علاوه بر این در منوهای سمت راست می توانید روی گزینه نمایش و ویرایش اطلاعات نیز کلیک نمایید.


اطلاعات مورد نیاز در سامانه ثبت نام شامل موارد زیر می باشد:

  • اطلاعات پایه: بسیاری از این اطلاعات در پیش ثبت نام ثبت شده است.
  • شعب: چنانچه بنگاه اقتصادی شما دارای شعب، کارگاه، کارخانه، انبار و... می باشد باید اطلاعات آنها را در این قسمت ثبت نمایید.
  • شرکاء: اشخاص حقیقی اطلاعات خود را در پیش ثبت نام، ثبت نموده اند. اشخاص حقوقی و تشکلها نیز باید لیست تمامی اعضاء خود که بیش از 5% سهام دارند ثبت نمایند.
  • فعالیت ها: اطلاعات فعالیت بنگاه اقتصادی شما می بایست در این قسمت تکمیل گردد. چنانچه بنگاه اقتصادی شما دارای فعالیت های متعدد می باشد باید لیست فعالیتهای خود را بر اساس استاندارد موجود و به صورت درصدی در این قسمت ثبت نمایید.
  • حسابها/مجوزها : اطلاعات حساب ها و مجوزها در این قسمت می بایست تکمیل گردد.





سوال بعدیلیست همه سوالاتسوال قبلی